Tudományos mérés: az iskolai szocializáció hatékonysága eléri az állatkerti állatokét

Egy nemrégiben végzett tanulmány szerint az iskolai szocializáció hatékonysága hivatalosan is felzárkózott az állatkerti állatokéhoz. A kutatók megdöbbentő eredményre jutottak: a diákok iskolai interakciói és szokásai meglepően hasonlóak a ketrecben élő majmokéhoz, flamingókéhoz, sőt még a lajháréval is felveszik a versenyt.

A tanulmányban a diákok szünetek alatti viselkedését összehasonlították az állatkerti állatok közötti dinamikával. A következtetés egyértelmű volt: csoportosulások, territoriális küzdelmek, és a hierarchiáért folytatott harcok ugyanolyan intenzitással zajlanak a tanteremben, mint az oroszlánok kifutójában.

„Az állatkerti szocializációval ellentétben, ahol a banán és a labda kulcsszerepet játszik, az iskolákban az okostelefon és a TikTok a domináns eszköz a kapcsolatteremtéshez” – mondta az egyik vezető kutató. A tanulmány azt is kiemelte, hogy néhány diák még mindig ösztönösen próbálja felhalmozni a tízórait, mintha egy kemény téli időszakra készülne.

Az eredmények alapján felmerülhet a kérdés: talán az állatkertek és az iskolák nem is különböznek annyira?